Χειροποίητη κεραμική ΟΙΝΟΧΟΗ "ρυθμός των αιγάγρων", 650 - 550 π.Χ Διαστάσεις: 36εκ. ΥΨΟΣ ΔΩΡΕΑΝ ΜΕΤΑΦΟΡΙΚΑ ΓΙΑ ΟΛΗ ΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ
Αριστουργηματική χειροποίητη κεραμική ΟΙΝΟΧΟΗ διακοσμημένη με επάλληλες ζώνες με ζώα και φυτικά κοσμήματα
Κυρίαρχο στοιχείο της πανίδας του ρυθμού είναι ο αίγαγρος.
Εκτός του αίγαγρους υπάρχουν σφίγγες, χελιδόνια και χήνες.
H Οινοχόη είναι αγγείο για την έκχυση του κρασιού που χρησιμοποιούσαν στην αρχαιότητα. Το όνομά της είναι σύνθετη λέξη από το οίνος και το χέω.
Το όνομα εφαρμόζεται για τον συγκεκριμένο τύπο, έτσι όπως απαντάται στις εκάστοτε φιλολογικές μαρτυρίες.
Ένας άλλος τύπος γραπτής κεραμικής από την ανατολική Ελλάδα είναι ο λεγόμενος "ρυθμός των αιγάγρων", ο οποίος παραγόταν σε πολλά εργαστήρια μεταξύ του 650 και 550 π.Χ.
Αναγνωρίζεται εύκολα από τις επάλληλες ζώνες με ζώα και φυτικά κοσμήματα. Οι μορφές σχεδιάζονταν με μελανό χρώμα πάνω σε υπόλευκο στρώμα που κάλυπτε όλη την επιφάνεια του αγγείου.
Η επικρατέστερη ταξινόμηση διακρίνει μία πρώιμη, μία μέση (I, II και III) και μία ύστερη φάση.
Oι φάσεις αυτές δεν έχουν την ίδια διάρκεια σε όλες τις περιοχές, αλλά σε γενικές γραμμές αντιστοιχούν στη δεκαετία 650-640 π.Χ. η πρώιμη, στην περίοδο 640-580 π.Χ. η μέση και στην περίοδο 580-550 π.Χ. η ύστερη.
Τα σημαντικότερα κέντρα παραγωγής βρίσκονταν στη Μίλητο, στις Κλαζομενές, στην Τέο, στη Χίο, στην Αιολίδα και στην ανατολική Δωρίδα. Η κεραμική του ρυθμού των αιγάγρων εξαπλώθηκε από την ανατολική Μεσόγειο και τον Εύξεινο Πόντο ως την Ιταλία και τη βόρεια Αφρική.
Αυτό άλλωστε δικαιολογεί την ύπαρξη πολυάριθμων απομιμήσεων, μεταξύ των οποίων ξεχωρίζουν εκείνες της Καρίας, της Ετρουρίας και της Θάσου.
Κυρίαρχο στοιχείο της πανίδας του ρυθμού είναι ο αίγαγρος. Εκτός του αιγάγρου, συναντά κανείς σκύλους, λιοντάρια, σφίγγες, γρύπες, λαγούς και σπανιότερα αγριόχοιρους, κριούς και αλεπούδες.
Οι ανθρώπινες μορφές είναι εξαιρετικά σπάνιες. Διατηρούνται από την προηγούμενη διακοσμητική παράδοση γεωμετρικά κοσμήματα, όπως η σκακιέρα, αλλά εισάγονται και νέα, όπως το ακτινωτό στη βάση των αγγείων και η τρέχουσα σπείρα σε διάφορες ζώνες.
Κατά το μέσο ρυθμό I υιοθετείται η οινοχόη με ευρύ στόμιο και χαμηλό σφαιρικό σώμα, γύρω στα 30 εκ. ύψος, αργότερα όμως επικρατεί η τριφυλλόσχημη.
Σπανιότερα σχήματα είναι ο δίσκος με ψηλό κωνικό πόδι, ο κρατήρας και το κύπελλο στο σχήμα της υπογεωμετρικής κύλικας με πτηνά.
Οι μορφές βρίσκονται στον ώμο και στην κοιλιά του αγγείου και σπανιότερα, στον πρώτο τύπο οινοχόης, και στο λαιμό.
Η πανίδα αυξάνεται: εκτός του αιγάγρου εμφανίζονται τώρα ελάφια με στικτό δέρμα, ταύροι, πάνθηρες και κυρίως χήνες.
Συμπληρωματικό ρόλο παίζει και το χελιδόνι.
Στα διακοσμητικά μοτίβα παρατηρείται η επιβίωση των υπογεωμετρικών επιρροών.
Η προσωπική μας αγάπη και το ενδιαφέρον για την Αρχαϊκή τέχνη, σε συνδυασμό με την μακρόχρονη εμπειρία μας στον τομέα της ζωγραφικής για περισσότερο από 40 χρόνια, εγγυάται το άριστο αποτέλεσμα της δουλειάς μας.
Συνεργαζόμαστε με τους καλύτερους Έλληνες αγγειοπλάστες προκειμένου να διασφαλίσουμε τη δημιουργία ενός άριστου κεραμικού σκεύους.
Κατόπιν είναι η σειρά μας να μετατρέψουμε το αγγείο αυτό σε ένα έργο τέχνης.
Στις ιδιόκτητες εγκαταστάσεις μας επικεντρωνόμαστε προσωπικά σε κάθε κομμάτι και ακολουθούμε όσο το δυνατό πλησιέστερα τις αρχαίες Ελληνικές τεχνικές για τη ζωγραφική και τη διακόσμηση του κάθε κεραμικού.
Αυτό που τελικά θα παραλάβετε είναι ένα μοναδικό έργο τέχνης που θα σταθεί περήφανα στην συλλογή σας.
Είναι μόνο διακοσμητικό και όχι χρηστικό αντικείμενο.