Τέχνη εμπνευσμένη από την Αρχαία Ελλάδα

Καλάθι Αγορών

0 Προϊόντα  - 0.00€
http://schema.org/InStock

ΚΟΡΙΝΘΙΑΚΟΣ ΑΜΦΟΡΕΑΣ - CORV058COD87

Κωδικός Προϊόντος: CORV058COD87
Διαθεσιμότητα: Σε Απόθεμα

Χειροποίητος κεραμικός Αμφορέας Ανατολίζοντος Ρυθμού (Κορινθιακός), περί το 600 π.Χ.   Διαστάσεις: εκ. ΥΨΟΣ      ΔΩΡΕΑΝ ΜΕΤΑΦΟΡΙΚΑ ΓΙΑ ΟΛΗ ΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ

Τιμή: 390.00€

Χειροποίητος κεραμικος Κορινθιακός Αμφορέας διακοσμημένο με επάλληλες ζώνες με ζώα και φυτικά κοσμήματα
Κυρίαρχο στοιχείο της πανίδας του ρυθμού είναι ο αίγαγρος. Εκτός του αίγαγρους υπάρχουν σφίγγες, λιοντάρια κοκόρια και χήνες.

Με τον όρο αμφορέας εννοείται ένα αγγείο με οβάλ σώμα με κάθετη λαβή αμφίπλευρα.

Χρησιμοποιείτο για την αποθήκευση οίνου και ενίοτε ελαίου.

Το όνομα αμφορεύς προέρχεται από το επίρρημα αμφί και το ρήμα φέρειν

 

Οι εμπορικοί αμφορείς της Κορίνθου αποτελούν μια εύγλωττη μαρτυρία για την εξαγωγική δραστηριότητα της Κορίνθου, κυρίως κρασιού και λαδιού. Ο πιο χαρακτηριστικός τύπος είναι ο λεγόμενος Αμφορέας τύπου Α, ο οποίος θεωρείται εξέλιξη των μεγάλων αποθηκευτικών αγγείων της γεωμετρικής περιόδου. Οι εμπορικοί αμφορείς εμφανίζονται από τα τέλη του 8ου αι. π.Χ. και συνεχίζουν έως και τα τέλη του 4ου αι. π.Χ. Είναι κυρίως χειροποίητοι και γνωρίζουν μεγάλη διάδοση στους παράκτιους οικισμούς της Σικελίας και της Μεγάλης Ελλάδας από τα τέλη του 8ου και σε όλον τον 7ο αι. π.Χ. Τα αγγεία αυτά χρησιμοποιήθηκαν ευρέως και σε ταφές βρεφών, τους λεγόμενους εγχυτρισμούς.
Το σημαντικότερο εργαστήριο κεραμικής κατά τον 7ο αιώνα π.Χ. ήταν εκείνο της Κορίνθου, τόσο από την άποψη των νεoτερισμών και της ευρηματικότητας που επέδειξε, όσο και από την πλευρά της διάδοσης των αγγείων του, και συνεπώς της επιρροής που άσκησε στα άλλα κέντρα. Στην Κόρινθο η μετάβαση από τα γεωμετρικά προς τα ανατολίζοντα πρότυπα έγινε πολύ νωρίς, προφανώς γιατί η πόλη είχε αναπτυγμένες εμπορικές δραστηριότητες και μεγάλη εξοικείωση με την ανατολική μικροτεχνία. Η επικράτηση των φυσιοκρατικών τάσεων βρήκε πρόσφορο έδαφος στην καλλιεργημένη αίσθηση μικρογραφικής ακρίβειας των κορίνθιων αγγειογράφων. H τεχνική που επέτρεψε τη διακόσμηση μικρών αγγείων -όπως ήταν οι σφαιρικοί αρύβαλλοι και οι κοτύλες- ήταν μια εφεύρεση των κορίνθιων αγγειογράφων και ονομάστηκε μελανόμορφη τεχνική. Σ' αυτήν η μορφή σχεδιαζόταν σαν σκιαγραφία, αλλά πριν από το ψήσιμο του αγγείου οι λεπτομέρειες χαράσσονταν με ένα αιχμηρό εργαλείο αφαιρώντας ταυτόχρονα μία λεπτή λουρίδα βερνικιού. H παραγωγή στον κορινθιακό Kεραμεικό χωρίζεται σε δύο μεγάλες περιόδους με αρκετές υποκατηγορίες. H κάθε περίοδος διήρκεσε περίπου έναν αιώνα: η πρωτοκορινθιακή από το 720 έως το 625 π.Χ. και η κορινθιακή από το 625 μέχρι το 535 π.Χ.

Κυρίαρχο στοιχείο της πανίδας του ρυθμού είναι ο αίγαγρος. Εκτός του αιγάγρου, συναντά κανείς σκύλους, λιοντάρια, σφίγγες, γρύπες, λαγούς και σπανιότερα αγριόχοιρους, κριούς και αλεπούδες. Οι ανθρώπινες μορφές είναι εξαιρετικά σπάνιες. Διατηρούνται από την προηγούμενη διακοσμητική παράδοση γεωμετρικά κοσμήματα, όπως η σκακιέρα, αλλά εισάγονται και νέα, όπως το ακτινωτό στη βάση των αγγείων και η τρέχουσα σπείρα σε διάφορες ζώνες. Κατά το μέσο ρυθμό I υιοθετείται η οινοχόη με ευρύ στόμιο και χαμηλό σφαιρικό σώμα, γύρω στα 30 εκ. ύψος, αργότερα όμως επικρατεί η τριφυλλόσχημη. Σπανιότερα σχήματα είναι ο δίσκος με ψηλό κωνικό πόδι, ο κρατήρας και το κύπελλο στο σχήμα της υπογεωμετρικής κύλικας με πτηνά. Οι μορφές βρίσκονται στον ώμο και στην κοιλιά του αγγείου και σπανιότερα, στον πρώτο τύπο οινοχόης, και στο λαιμό. Η πανίδα αυξάνεται: εκτός του αιγάγρου εμφανίζονται τώρα ελάφια με στικτό δέρμα, ταύροι, πάνθηρες και κυρίως χήνες. Συμπληρωματικό ρόλο παίζει και το χελιδόνι. Στα διακοσμητικά μοτίβα παρατηρείται η επιβίωση των υπογεωμετρικών επιρροών.

Η προσωπική μας αγάπη και το ενδιαφέρον για την Αρχαϊκή τέχνη, σε συνδυασμό με την μακρόχρονη εμπειρία μας στον τομέα της ζωγραφικής για περισσότερο από 40 χρόνια, εγγυάται το άριστο αποτέλεσμα της δουλειάς μας.

Συνεργαζόμαστε με τους καλύτερους Έλληνες αγγειοπλάστες προκειμένου να διασφαλίσουμε τη δημιουργία ενός άριστου κεραμικού σκεύους.

Κατόπιν είναι η σειρά μας να μετατρέψουμε το αγγείο αυτό σε ένα έργο τέχνης.
Στις ιδιόκτητες εγκαταστάσεις μας επικεντρωνόμαστε προσωπικά σε κάθε κομμάτι και ακολουθούμε όσο το δυνατό πλησιέστερα τις αρχαίες Ελληνικές τεχνικές για τη ζωγραφική και τη διακόσμηση του κάθε κεραμικού.

Αυτό που τελικά θα παραλάβετε είναι ένα μοναδικό έργο τέχνης που θα σταθεί περήφανα στην συλλογή σας.

Είναι μόνο διακοσμητικό και όχι χρηστικό αντικείμενο.

ΕΣΠΑ